Ubranka dla nastolatki

. .
Ponieważ Hanka jest pierwszą lalką - nastolatką w naszym lalkowym gronie - będę zmuszona poszerzyć nieco jej garderobę. Będzie się to raczej działo stopniowo i sukcesywnie, bo jestem już prawie zdrowa i jutro wracam do pracy. Niemniej już się za to zabrałam zaczynając od dwóch banalnie prostych elementów - tuniki i legginsów.
Komplet powstał w jeden wieczór i powinien pasować na większość lalek-nastolatek.  Uszyta przeze mnie tunika pasuje również na bellybuton i bardzo ładnie się na nim układa. Legginsy są natomiast krótsze niż te prezentowane poprzednim razem.


Hanka może w tych butkach stać samodzielnie, ale musi mieć lekko ugięte nogi. Jak widać tunika jest bardzo swobodna, ale zależało mi aby była uniwersalna.

Nie wiem dlaczego ten materiał prezentuje się tak ponuro na zdjęciach. W rzeczywistości wygląda dużo ładnie i lekko połyskliwie, a przy ty jest bardzo przyjemny w dotyku.



Wykroje do ubranek w pełnym rozmiarze znajdziecie TUTAJ

Nie wrzucałam go na bloggera, bo zależało mi aby obrazek był w pełnym rozmiarze. Wykrój został rozmieszczony na kartce A4, dlatego po wydrukowaniu w tym formacie powinny być dobre proporcje ale dla pewności upewnijcie się, że  odcinki 5 cm rzeczywiście tyle mierzą. Przerywanymi liniami oznaczyłam zapas materiału na szwy. Osobiście wykrój wycinam bez tego zapasu a zapas na oko dorysowuję już na materiale.

Tunikę zszywam najpierw w ramionach, następnie spinam szpilkami boki, podwijam dół tak by zszyć go wraz z bokami, dzięki czemu dół tuniki zostanie w pełni rozciągliwy. Jeśli istnieje ryzyko, że materiał będzie się siepał należy sam brzeżek obrzucić na okrętkę lub maszynowo.
Następnie zszywa się boki do miejsca zaznaczonego na wykroju. Na koniec wykańczamy dekolt i brzegi nietoperzowych "rękawów".

Legginsy szyjemy według zaleceń z poprzedniego POSTU.

Na koniec jeszcze drobna wskazówka odnośnie ręcznego wykańczania brzegów tkaniny. Jeśli chcemy aby brzegi ubranek wyglądały profesjonalnie należy użyć ściegu zwanego stebnówką. Doskonale naśladuje on szew maszynowy:

Więcej szczegółów na temat tego ściegu znajdziecie TUTAJ

Wasze realizacje:

Uszyte przez Gosię dla wnuczek:

 

7 komentarzy: Podziel się swoim zdaniem:

  1. Znowu super, po prostu :)
    Nie lubię Hani jako bohaterki serialu, ale Twoją lalkę polubiłam ;)
    Chciałam sobie pobrać wykrój, ale pokazuje mi się tylko pół obrazka...

    OdpowiedzUsuń
  2. hej
    cudne te ubranka , pomyslowe .
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Hello from Spain: very cool as always. I have this same doll. She is very cute. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja ani Hanką ani Jej torebunią bym nie pogardziła...

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja ani Hanką ani Jej torebunią bym nie pogardziła...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za te wykroje. Pomogły mi bardzo, bo dopiero zaczynam swoją przygodę z szycim. Córka zachwycona.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw swoją opinię